Mina tv-jobb har förutom mat på bordet och pengar till hyran gett mig min man, vänner för livet och fantastiska arbetsdagar.
Jag får jobba med så många roliga och intressanta program.
Framförallt får jag jobba med så många underbara och kompetenta människor. För det bästa med jobbet som bildproducent och redigerar för TV är att det inte går att göra ensam.
Mest skratt på arbetstid var definitivt mina 5 säsonger på Svenska Nyheter med start 2018. Nybyggarandan de första säsongerna tillsammans med Micke Lindgren, Jesper Rönndahl, Stefan Wiik, Fanni Agazzi, Sandra Ilars mfl var magisk. Vi jobbade lååånga dagar och skrattade oss igenom veckorna.
Nervösast var jag 2001 när jag bildproducerade min första Sportspegel. Peter Jihde var programledare och jag gled av knappen när jag skulle starta vinjetten eftersom handsvetten var total.
Vackrast musik har jag bildproducerat på Kungliga operan i Stockholm och på Dalhalla utanför Rättvik. Att jag efter min första opera bestämde mig för att det var dags att lära mig att läsa noter har underlättat alla operor och klassiska verk som jag bildproducerat efter det.
Det smartaste programmet jag jobbar med varje år är Nobel Minds för BBC, (Snillen Spekulerar på SVT) där årets nobelpristagare samtalar om aktuella ämnen, forskning osv. Det glamorösaste programmet jag jobbar med är helt klart alla program som SVT gör för Nobel varje år.
Min barndomsdröm gick i uppfyllelse när jag 2022 fick jobba med Melodifestivalen. Det programmet var den största anledningen till att jag började jobba med TV från första början. Och det var magiskt att få vara en liten del i det stora maskineri som Melodifestivalen är varje år.
Snabbaste redigering jag någonsin gjort var nog för Rapport i slutet på 90-talet. Det var på den tiden vi jobbade med Betaband. Före Avid och Premiere Pro. Men det kunde gå undan då också. Att jobba med nyheter under flera år gav mig inte bara en bra arbetslivserfarenhet utan vänner för livet och ett ännu större samhällsintresse.
Det kletigaste och kladdigaste programmet jag jobbat med är barnprogrammet Labyrint. Programmet där barn tävlar mot robotar, slimas och bland annat tar sig över en slimesjö - vilken jag och två andra hade simtävling i när alla program var inspelade... jag vann inte... Men kul var det!
Å allra tröttast på arbetstid var jag nog när jag jobbade med Nyhetsmorgon på TV4 och vi började jobba kl 03 på morgonen, eller möjligen när jag sände valvakan för USA-valen med Filip och Fredrik en hel natt.
Jag skulle förstås ljuga om jag sa att alla TV-dagar är roliga dagar. Men de allra flesta är verkligen helt underbara!
Framförallt eftersom jag får jobba med så många underbara TV-proffs. 🌟
Mina tv-jobb har förutom mat på bordet och pengar till hyran gett mig min man, vänner för livet och fantastiska arbetsdagar.
Jag får jobba med så många roliga och intressanta program.
Framförallt får jag jobba med så många underbara och kompetenta människor. För det bästa med jobbet som bildproducent och redigerar för TV är att det inte går att göra ensam.
Mest skratt på arbetstid var definitivt mina 5 säsonger på Svenska Nyheter med start 2018. Nybyggarandan de första säsongerna tillsammans med Micke Lindgren, Jesper Rönndahl, Stefan Wiik, Fanni Agazzi, Sandra Ilars mfl var magisk. Vi jobbade lååånga dagar och skrattade oss igenom veckorna.
Nervösast var jag 2001 när jag bildproducerade min första Sportspegel. Peter Jihde var programledare och jag gled av knappen när jag skulle starta vinjetten eftersom handsvetten var total.
Vackrast musik har jag bildproducerat på Kungliga operan i Stockholm och på Dalhalla utanför Rättvik. Att jag efter min första opera bestämde mig för att det var dags att lära mig att läsa noter har underlättat alla operor och klassiska verk som jag bildproducerat efter det.
Det smartaste programmet jag jobbar med varje år är Nobel Minds för BBC, (Snillen Spekulerar på SVT) där årets nobelpristagare samtalar om aktuella ämnen, forskning osv. Det glamorösaste programmet jag jobbar med är helt klart alla program som SVT gör för Nobel varje år.
Min barndomsdröm gick i uppfyllelse när jag 2022 fick jobba med Melodifestivalen. Det programmet var den största anledningen till att jag började jobba med TV från första början. Och det var magiskt att få vara en liten del i det stora maskineri som Melodifestivalen är varje år.
Snabbaste redigering jag någonsin gjort var nog för Rapport i slutet på 90-talet. Det var på den tiden vi jobbade med Betaband. Före Avid och Premiere Pro. Men det kunde gå undan då också. Att jobba med nyheter under flera år gav mig inte bara en bra arbetslivserfarenhet utan vänner för livet och ett ännu större samhällsintresse.
Det kletigaste och kladdigaste programmet jag jobbat med är barnprogrammet Labyrint. Programmet där barn tävlar mot robotar, slimas och bland annat tar sig över en slimesjö - vilken jag och två andra hade simtävling i när alla program var inspelade... jag vann inte... Men kul var det!
Å allra tröttast på arbetstid var jag nog när jag jobbade med Nyhetsmorgon på TV4 och vi började jobba kl 03 på morgonen, eller möjligen när jag sände valvakan för USA-valen med Filip och Fredrik en hel natt.
Jag skulle förstås ljuga om jag sa att alla TV-dagar är roliga dagar. Men de allra flesta är verkligen helt underbara!
Framförallt eftersom jag får jobba med så många underbara TV-proffs. 🌟