Vad är Videomarketing

Videomarketing_vad-varför_omslag

Videomarketing handlar helt enkelt om att använda video för att marknadsföra dig, ditt varumärke, ditt företag eller din vara eller tjänst i olika digitala kanaler.

Och fördelarna är många. Du syns, du blir ihågkommen och dina följare lär känna dig och ditt företag. 

Det amerikanska företaget Wyzowl gör varje år en undersökning om just videomarketing. 

I den senaste svarade  

  • 72 % av de tillfrågade företagen att video har förbättrat konverterings frekvensen för webbplatsen

  • 76 % av företagen som använder videomarknadsföring anser att det ger en bra ROI , 
  • 93 % av företagen anser att det ökar användarnas förståelse för deras vara eller tjänst.

Å det behöver varken vara komplicerat eller dyrt att jobba med videomarketing. Du kan filma med mobilen, redigera i densamma och posta direkt från telefonen. 

Det gäller dock att börja enkelt. Ha inte för stora mål från början. Tänk Underhålla, Undervisa och inspirera och gör det enkelt så att det verkligen blir av!

LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

Webbkurs: Filma med mobilen 

Avsnitt 4 • 5 videos ALLA företag borde ha



ÖVRIGA LÄNKAR : 

Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video

Instagram: @Stockholm Pixelhouse 

LinkedIn: @heleneaberg 

Facebook: @Stockholm Pixelhouse

TikTok: @heleneaberg 

Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

Hemsida: www.pixelhouse.se

 

PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor. 

 

TYCK TILL & PRENUMERERA 

Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt! 

/Helene




Video på Instagram. När och hur du ska välja vilket av de 4 olika formaten som finns.
Varför det är bra att misslyckas med din video

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!