Videotrenderna du behöver ha koll på
Att marknadsföra sitt företag eller sitt personliga varumärke med video har aldrig varit så populärt som nu.
Sociala medier trycker upp video i flödet så att du får mer synlighet och marknadsförare är förstås inte sena att hänga på. I Wyszowls årliga undersökning svararde 86% företagen att de använde video som ett marknadsföringsverktyg. alltså fler än 4 av 5 företag.
Den stora anledningen att video fungerar så bra är förstås för att vi vill se video i våra flöden på sociala medier och på hemsidor osv. Vi vill lära känna de företag vi köper varor och tjänster av. Och är det någon som använt din vara eller tjänst som gör videon så är det betydligt mer trovärdig än om du gör den själv…
Just nu är det 5 olika saker som står ut lite mer när det kommer till video.
- Kortvideo-format
- Användargenererad video
- Sökbar video
- Livevideo
- Videoannonser
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
GRATIS GUIDE: 5 videos som ALLA företag borde ha
Avsnitt 45 • Videoannonser i sociala medier med Jonas Carlström
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
TikTok: @heleneaberg
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar