3 vanliga misstag i en lansering
LÄNKAR I AVSNITTET
Avsnitt 222 • Hemligeheten bakom framgång online - kombinationen video & maillista
Avsnitt 210 • Tiden det tar att nå ett resultat
Instagram @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn @Helene Åberg
APPLE PODCAST • SPOTIFY
I det här avsnittet ska det handla om 3 misstag du vill undvika och vad du bör göra istället.
Du får 3 viktiga nycklar för en lyckad lansering eller kampanj -
oavsett om du säljer fysiska produkter, tjänster eller onlinekurser.
Det är lätt att tro att det räcker att lägga upp något på sociala medier,
och sen rullar försäljningen in av sig själv.
Det hade gärna fått vara så. Men riktigt så fungerar det ju inte, eller hur?
I det här avsnittet delar jag med mig av 3 viktiga nycklar som tyvärr ofta missas
men som är helt avgörande för att lyckas med din försäljning online.
#224 • 3 Nycklar för att Sälja Mer Online
Alla framgångsrika lansering online har viktiga saker på plats. Oavsett om du säljer fysiska produkter, tjänster eller onlinekurser vet du nog redan att framgång kräver en hel del arbete. Att bara lägga upp ett inlägg på sociala medier och vänta på försäljning fungerar sällan.
Här är tre misstag du bör undvika och tre nycklar du behöver för att sälja mer online.
1• Förberedelse är A och O för En Framgångsrik Lansering
Många ser lansering som en kortsiktig kampanj, men sanningen är att förberedelserna bör börja långt innan. Att skapa en lanseringsplan hjälper dig att bygga intresse steg för steg och värma upp dina potentiella kunder. Varje gång jag slarvar med förberedelserna ser jag ett sämre resultat.
En stark strategi inkluderar att skapa videoserier för att fånga intresse, livesändningar för direktkontakt med din publik och välplanerade e-postutskick. För att se bästa möjliga resultat, bygg upp engagemang över tid och sätt en tydlig struktur för din innehållsplan.
2 Skapa Relationer och Engagemang för Långvarig Framgång
En lyckad lansering handlar inte bara om själva produkten utan också om relationerna med din publik. För att din målgrupp ska gå från upptäcka att du finns till att köpa av dig krävs att de lär känna dig, gillar dig och litar på dig. Och för att uppnå det krävs engagemang och en långsiktig relation. Video, både live och inspelad, är perfekt för att skapa närhet och förtroende.
Alla kortare videor och livesändningar på sociala medier skapar engagemang. Genom att möta din publik i realtid, svara på frågor och bygga en personlig relation, bygger du en starkare grund för din försäljning. Webinar ger dig dessutom möjligheten att förklara mer detaljerat varför just din produkt passar dem.
🎥 Sälj mer med video: I webbutbildningen Sälj mer med video lär jag ut hur du kan använda videometoder för att engagera din publik, både på kort och lång sikt.
3 • Mät och Analysera för Kontinuerlig Förbättring
För att lyckas med dina lanseringar och nå de stora resultatet behöver du förbättra varje lansering. Och för att kunna göra det är det avgörande att analysera resultatet av tidigare kampanjer. När du mäter och analyserar vad som fungerade bra (och vad som kan förbättras), blir du bättre och bättre för varje lansering.
Genom att optimera dina kampanjer med data från tidigare lanseringar bygger du upp en hållbar strategi som både sparar tid och förbättrar dina resultate.
Att mäta och göra små justeringar varje gång kan vara skillnaden mellan en bra kampanj och en kampanj som överträffar alla förväntningar.
Sammanfattning: Tre Nycklar för En Lyckad Lansering
En lyckad lansering online handlar om tre viktiga delar – förberedelse, skapa relationer och analysera. Med rätt förberedelser, aktivt engagemang och datadriven förbättring, kan du skapa magi med dina kommande lanseringar.
Vill du veta mer om lanseringsstrategier och videomarknadsföring? Följ mig på Instagram under Stockholm Pixelhouse eller på LinkedIn som Helene Åberg!
ÖVRIGA LÄNKAR :
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
Threads: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar