Del 6 - Titta på rätt resultat
I det här, det 6e avsnittet av poddserien Digital Marknadsföring från grunden ska vi utvärdera hur det har gått.
Att titta på statistiken är en stor del av arbetet med digital marknadsföring. Att allt går att mäta är en av de saker som särskiljer digital marknadsföring från annan marknadsföring.
Men det gäller att titta på rätt saker. Det kan till och med vara värre att gå efter fel värden än att inte titta alls på resultatet.
Men allt handlar om vad det ger för resultat i slutändan. Inte hur mycket kärlek fåfängan får av det arbete du lägger ner.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Instagram: @stockholmpixelhouse
Tidigare avsnitt i serien Grunderna i digital marknadsföring:
Avsnitt 164: Del 1 - Grunderna i din Digitala Marknadsföring - Din målgrupp
Avsnitt 165: Del 2 - Grunderna i din Digitala Marknadsföring - Din hemsida
Avsnitt 166: Del 3 - Grunderna i din Digitala Marknadsföring - Dina sociala medier
Avsnitt 167: Del 4 - Grunderna i din Digitala Marknadsföring - Kom igång med maillista
Avsnitt 168: Del 5 - Grunderna i din Digitala Marknadsföring - Bli hittad av dina kunder
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar