Facebook som marknadsföringskanal 2023
Facebook kan verka som en plattform som har dött för alla som vill marknadsföra sig via sociala medier. Det pratas mer om Instagram, TikTok och LinkedIn. MenFacebook fortfarande den största sociala medieplattformen med flest användare och storpotential för att nå ut till din publik.
På Facebook kan du fortfarande bygga starka, långsiktiga varumärken med hjälp av strategiska inlägg och engagerande livesändningar.
Allt med organisk marknadsföring.Alltså innehåll som du inte är betalat annonspengar eller liknande för att nå ut med, men ändå når din publik och engagerar dem.
För att få din marknadsföring på Facebook att fungera så behöver du förstå din målgrupp och hur de agerar på just Facebook och panera ditt innehåll
Men organisk marknadsföring på Facebook kräver tid! Du behöver bygga förtroende över tid och etablera dig som en ledare inom din bransch. I det här avsnittet handlar det helt och hållet om just hur du lyckas på Facebook.
LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:
Följ Stockholm Pixelhouse på FACEBOOK -
Gå med i Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
ÖVRIGA LÄNKAR :
Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video
Instagram: @Stockholm Pixelhouse
LinkedIn: @heleneaberg
TikTok: @heleneaberg
Facebook: @Stockholm Pixelhouse
Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse
Hemsida: www.pixelhouse.se
PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN
Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor.
TYCK TILL & PRENUMERERA
Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt!
/Helene
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar