Underhålla, utbilda, inspirera • Marknadsföringens heliga gral

underhållaUtbildaInspirera_omslag

När du lyckas blanda underhållning, utbildning och inspiration för dina följare med engagemang och konvertering. Då är det upplagt för succé!  


Video är det perfekta formatet för allt det här. 


Det är lätt gjort att se dina följare som nummer. Som en siffra. Men det är personer som du kan få att både skratta och gråta. Du kan få dem att känna känslor. Du kan lära de här personerna saker och du kan inspirera dem till att vilja göra saker. 

Det är när du gör det här som dina följare och kunder en anledning att följa dig i sociala  medier, engagera sig i ditt innehåll och i förlängningen köpa dina produkter eller tjänster.


De här 3 delarna; Underhållning, undervisning och inspiration bör alla 3 ingå i din innehållsplanering.  

 

LÄNKAR SOM NÄMNS I PROGRAMMET:

Vuxenkollo i Småland med Lena Zetterberg Björk

Gratis webbkurs: Filma med mobilen

Avsnitt 51: Know Like & Trust • Viktigt i din marknadsföring och här är video grymt! 


ÖVRIGA LÄNKAR : 

Facebookgruppen: Pixelpodden - en podd om video

Instagram: @Stockholm Pixelhouse 

LinkedIn: @heleneaberg 

TikTok: @heleneaberg 

Facebook: @Stockholm Pixelhouse

Youtube: Helene Åberg - Stockholm Pixelhouse

Hemsida: www.pixelhouse.se

 

PÅVERKA INNEHÅLLET I PIXELPODDEN

Vill du vara med och påverka vad jag tar upp i podden och diskutera video i sociala medier så är du varmt välkommen att gå med i Facebookgruppen Pixelpodden - en podd om video. Här kan du också ställa frågor inför kommande avsnitt i podden där jag kommer svara på dina och andras frågor. 

 

TYCK TILL & PRENUMERERA 

Å ingen blir förstås gladare än jag om du vill skriva en recension om podden på iTunes. Ju fler stjärnor, desto gladare blir förstås jag :-) Å extra glad blir jag ju förstås om du vill prenumerera på Pixelpodden så att du inte missar något avsnitt! 

/Helene




Skärminspelning - Bästa programmen för att spela in din skärm på datorn eller telefon
Facebook-live • Att sända live på Facebook kan fortfarande ge stor effekt.

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!